توزیع محصولات کشورهای همسایه با برندهای ایرانی
عضو هیئت مدیره انجمن كنترل كيفيت خراسان رضوی گفت: متاسفانه ثبت نکردن برندهای ایرانی در سطح منطقه و جهان سبب شده تا برخی از کشورهای همسایه برندهای ایرانی را بر روی محصولات خود نصب و به فروش برسانند.
به گزارش ستاد گرامیداشت روز صنعت و معدن خراسان رضوی، رضا نوفرستی با بیان اینکه برندسازی شرط اصلی حفظ بازارهای صادراتی استان است، اظهار کرد: متاسفانه ثبت نکردن برندهای ایرانی در سطح منطقه و جهان سبب شده تا برخی از کشورهای همسایه برندهای ایرانی را بر روی محصولات خود نصب و بفروش برسانند.
وی افزود: به عنوان مثال هم اکنون در کشور عراق برخی افراد برندهای لوازم خانگی ایرانی را بر روی محصولات خود نصب و همانجا به فروش می رسانند
نوفرستی با بیان اینکه برخلاف عقیده رایج کیفیت تولیدات داخلی از استاندارهای جهانی پایین تر نیست،تصریح کرد: برند سازی نکردن باعث شده تا همواره این تصور ایجاد شود که کیفیت محصولات خارجی بهتر از داخلی است.
عضو هیئت مدیره انجمن كنترل كيفيت خراسان رضوی با اشاره به استقبال کشورهای آسیای میانه و افغانستان از لوازم خانگی و مواد غذایی واحدهای تولیدی خراسان رضوی گفت: هم اکنون با وجود تقاضای خوب برای کالاهای ایرانی در این کشورها برندسازی نکردن به تهدیدی برای بازار صادراتی ما در آسیای میانه و افغانستان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست گفت: فعالیت های در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی باید مصرفکنندگان را جذب کرد. تبلیغ بخشی از بازاریابی موفقیتآمیز به حساب می آید وبه برند کمک می کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزیند. البته شرکت های موفق وجود داشتند که با رعایت اصول تبلیغات و بازاریابی حتی در عرصه صادرات و ارتقای کیفی محصولات خود موفق بودند که باید از تجارب آنها نهایت استفاده را کرد.
نوفرستی تاکید کرد: تولید کنندگان ایرانی باید به اهمیت برندسازی واقف باشند، چرا که از لحاظ جامعه شناختی و روانشناختی، برند مطرح برای مردم بسیار اهمیت دارد، هر چه تولید کنندگان بتوانند کالای خود را در بین مردم مطرح و اعتماد مخاطبان را جلب کنند، به طور حتم استقبال از محصولات بهتر خواهد شد، همچنین پاسخگو بودن به مشتریان باید همیشگی باشد.
عضو هیئت مدیره انجمن كنترل كيفيت خراسان رضوی افزود: برندسازی ملی باید بخشی از استراتژی راهبردی و ملی هر کشور در عرصههای فرهنگی، اقتصادی و علمی باشد.در این راه باید از حمایت بخش های دولتی، خصوصی، صنعتی، هنری، آموزشی و رسانهای استفاده کرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.