برگزاری اولین جشنواره و همایش نام و علامت تجاری(برند) برتر استان اصفهان/ برندهای شخصی استان شناسایی شوند
این جشنواره در دو بخش سخنرانی های علمی پیرامون قوانین و مقررات برند در صنعت، برندسازی در صنایع و راهکارهای توسعه برند در کالاهای معدنی و نیز بخش همایش برگزار شد.
این همایش به همت خانه صنعت، معدن و تجارت استان و با همکاری ارگان های استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، دانشگاه اصفهان و 17 سازمان دیگر برپا شد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این همایش گفت: در استان اصفهان مدیران زیادی وجود دارند که هر کدام یک برند به حساب می آیند و باید بتوان از ظرفیت و توانایی آنها حساب کرد.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه شرایط استان اصفهان در سال های گذشته به نحوی بوده است که این استان در حال از دست رفتن است، گفت: باید همه تلاش خود را بکنیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود، برند این شهر از دست نرود.
وی بیان کرد: اگر 50 درصد از آب این استان را به خودش اختصاص دهیم، مشکلات مربوط به آب در استان حل می شود.
وی افزود: صنایع استان همه تلاش خود ا می کنند تا مسئله آلودگی هوا رفع شود.
وی با اشاره به اهداف برپایی جشنواره، گفت: امروز برای من روز فرخنده ای است چراکه زمانی برای اعطای نشان برند برتر از واحدها پول گرفته می شد اما امروز واحدها به صورت علمی بررسی و تقدیر می شوند.
سهل آبادی خاظرنشان کرد: امیدواریم ارگان های دولتی استان در شناسایی برندهای شخصی استان تلاش کنند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی برند در خانه صنعت، معدن و تجارت از اردبیهشت ماه امسال فعال شد، گفت: این جشنواره در 3 کمیته علمی، حقوقی و اجرایی کار خود را آغاز کرد.
محمودرضا اقارب پرست ادامه داد: کمیته علمی برای تعیین معیارهای ارزیابی برندهای برتر تشکیل شد که با تعیین این شاخص ها، به ارزیابی واحدها و انتخاب واحدهای برتر پرداخت.
وی عنوان کرد: کمیته حقوقی برای بررسی قوانین مرتبط با برند فعالیت می کرد و کمیته اجرایی که اجرای جشنواره را بر عهده داشت.
وی با اشاره به نیاز به آموزش در خصوص برند گفت: دوره های آموزشی توسط دبیرخانه دائمی برند برگزار می شود که تاکنون دوره ها با حضور 360 واحد برگزار شده است.
اقارب پرست بر لزوم آموزش در این حوزه از سنین پایین تاکید کرد و افزود: برای تاسیس مدرسه برند برنامه ریزی انجام می دهیم.
وی عنوان کرد: در سال آینده بخشی از جشنواره به شناسایی برندهای شخصی اختصاص می یابد.
در ادامه جلسه، رییس کمیته علمی جشنواره گفت: شرایط در حال حاضر در حالت کلی برای صنایع شرایط پیش رو مناسب است و دولت تدبیر و امید از این شرایط خوب استفاده می کند.
دکتر آرش شاهین عنوان کرد: کسانی در عرصه رقابت موفق ترند که برند ماندگارتر داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت های کمیته علمی مطرح کرد: این کمیته به این نتیجه رسید که به جای یک کار تبلیغاتی، باید یک کار علمی، اصولی و درست در این زمینه انجام شود و با توجه به واقعیت های حاکم بر صنایع کار محکمی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوعات، الگویی را طراحی کردیم و آن را بلوغ برند نامیدیم که جامع تر ازالگوهای جاری است. با مطالعه ای که انجام دادیم دیدیم که بسیاری از صنایع ما از لحاظ دانش برند، در سطح بلوغ یکسانی نیستند.
دکتر شاهین بیان کرد: این الگو شرکت کنندگان را در 4 سطح ارزیابی می کند، در سطح اول کسانی که آشنایی مختصری با مقوله برند دارند مورد شناسایی قرار می گیرند. در سطح دوم که یک مرحله فراتر از سطح اول است، شامل کسانی می شود که فعالیت هایی بیشتر از آموزش و یادگیری داشته اند.
دکتر آرش شاهین ادامه داد: سطح سوم مربوط به کسانی است که بر روی استانداردهای برند و برند سازی متمرکز بوده اند و سطح آخر مربوط به سرآمدی برند است.
وی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی، از آنجا که با کارگاه های کوچک گاه یک یا دو نفره روبرو بودیم که معیارهای شرکت های تجاری با آنها منطبق نبود، معیارها را تعدیل کردیم ولی همچنان در سطوح سرآمدی و ممیزی در این حوزه کارگاه واجد شرایط نداشتیم که نشان می دهد در حوزه بلوغ برند در صنایع دستی واقعا مشکل وجود دارد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم در این جلسه با اشاره به اینکه خدمات گردشگری و صنایع دستی از حوزه هایی است که در زمینه برند مورد توجه قرار دارد، گفت: اصفهان، استان اول کشور در بخش صنایع دستی است و در برنامه ششم توسعه هم صنایع دستی به لحاظ کیفیت و کمیت و ارزآوری مورد توجه قرار گرفته است.
فریدون الهیاری تصریح کرد: در این حوزه به دلیل مشکلات با وجود ظرفیت های موجود نتوانسته ایم در جهان جایگاه خود ا پیدا کنیم و در این حوزه نیازمند حمایت هستیم.
وی با اشاره به کارگاه برگزار شده در دی ماه سال جاری در خصوص برند در صنایع دستی، گفت: با برگزاری این کارگاه، 17 تقاضا برای ثبت برند صنایع دستی در استان داشته ایم که 15 تا از آن به ثمر نشسته است.
گفتنی است در پایان مراسم، از 3 واحد کارخانه آجر نماچین، مجتمع صنعتی سپاهان باتری و آرد اطلس در حوزه برند برتر صنعتی در سطح ممیزی و از آقایان محسن باقری، احمد رضا نایینی و مهدی نادریان در حوزه برند برتر صنایع دستی در سطح درک تجلیل به عمل آمد. 24 واحد هم گواهینامه سطح آشنایی گرفتند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.