پیام انتخابات اتاق بازرگانی
وقتی روز 18 اسفند ماه به عنوان تاریخ انتخابات اتاق بازرگانی مشخص و اعلام گردید کمتر کسی فکر می کرد که فعالان حوزه اقتصاد با حجم بالای گرفتاریهای پایان سال در یک روز کاری وسط هفته با چنین شور واشتیاقی در محل اخذ رای حاضر شوند .
همه دیدیم که حتی از شهرهای دور و نیز صاحبان کارت بازرگانی خود را به محل اخذ رای رساندند و این درحالی بود که حتما می بایست شخص صاحب کارت در محل صندوق حاضر می شد و هیچگونه وکالتی نیز پذیرفته نمی شد .
این حضور پر شور که نشان از اهمیت نقش اتاق بازرگانی در عرصه تصمیم گیریهای اقتصادی کشور دارد ، آنگاه اهمیت بیشتری پیدا می کند که به نتایج آرای مردم دقت کنیم.
بی گمان این حضور پررنگ فعالان اقتصادی و مهم تر از آن نوع انتخابی که انجام دادند حاوی پیام مهمی است .
البته همیشه مردم ما طی سالیان پس از انقلاب در انتخابات مختلف از شوراهای اسلامی و مجلس شورای اسلامی گرفته تا ریاست جمهوری با انتخاب خود در صدد انتقال پیام جامعه به مسئولین و نخبگان و منتخبین هستند. اما گاهی متاسفانه این منتخبین و نخبگان اند که پیام شفاف مردم را درک نمی کنند یا صلاح نمیدانند که درک کنند.
اما براستی پیام فعالان اقتصادی در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی چه بود؟ نظری گذرا به نتایج انتخابات اتاق بازرگانی مشهد نشان می دهد که فعالان حوزه اقتصاد بخش خصوصی استان پیام رهبری فرزانه انقلاب را در خصوص اهمیت تقویت اقتصادی آنهم از نوع اقتصاد مقاومتی را به خوبی در یافته اند .
معظم له سالهاست که به اهمیت این موضوع تاکید می فرمایند و از مسئولین و نخبگان و همه مردم می خواهند با اصلاح فرهنگ و با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.
اقتصادی که باید درونزا باشد و برون نگر . اقتصادی که باید تولید محور باشد و تولیداتش صنعتی باشد. اقتصادی که باید یکی از اصلی ترین عوامل رشدش بهره وری و بهبود روش ها باشد.
این بار نیز مردم جلوتر از مسئولین و نخبگان با امید به تغییر در ساختار رویکرد اتاق بازرگانی نمایندگان خود را از میان افرادی برگزیدند که با حوزه تولید و تولید صنعتی و صادرات قرابت بیشتری دارند. کسانی که دلشان برای سرمایه و کار ایرانی می سوزد و خود از جنس کار و تلاش و تولیدند.
باری پیام رسای انتخابات اتاق بازرگانی مشهد تغییر در ساختار خسته و سنتی اتاق بازرگانی و استقبال از نیروهای تحصیلکرده ، دانشگاهی و صنعتی بود که از بطن بخش خصوصی واقعی در آمده اند . نه بدهکاران بزرگ بانکی اند و نه در بنگاه های اقتصادی خود گرفتار مشکلات متعدد سوء مدیریتی اند.
باری این بار نیز مردم وظیفه خود را به درستی و با دقت انجام دادند و اینک مسئولیت خطیر و سنگینی بر دوش منتخبین اتاق بازرگانی است . و یادمان باشد که اگر در انجام مسئولیت واگذار شده از سوی مردم کوتاهی کنیم و پیام آنها را نشنویم یا درک نکنیم ، فرصت مغتنم و ارزشمند خدمت را زودتر از آنچه تصور کنیم از دست خواهیم داد.
محمد جواد حمید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.