نوین سازی نظام تجاری و توزیع در کشور
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با درخواست از شرکت های صنعت پخش برای همراهی در مسیر نوین سازی نظام تجاری و توزیع در کشور، گفت: شرکت های پخش در امر کالا رسانی سهم ناچیزی دارند.
مجتبی خسروتاج در نشست انجمن شرکت های صنعت پخش ایران با اشاره به سیاست های اتخاذی وزارتخانه در توسعه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، نگاه سیستمی به موضوع بازار را مورد اشاره قرار داد و افزود: سهم 5 درصدی فعلی این فروشگاه ها باید رشد و توسعه مطلوبی داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به بالا بودن هزینه های مبادله در نظام توزیع، طولانی بودن مسیر کالا رسانی از تولید تا مصرف کننده و بعضا ایستگاه های غیرضروری، سهم ناچیز شرکت های پخش در کالارسانی، اهمیت هایپراستارها در کاهش هزینه مبادله، ارتقاء کیفی کالاها و شفافیت در امور درآمد و هزینه و غیره از جمله عواملی است که در نگاه سیستمی به آنها باید نقش بازیگران و عوامل فعال در بازار تعیین شود.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اندوخته علمی، دانشی و تجربی شرکتهای پخش و فعالان صاحب نظر در این بخش اعلام و خاطرنشان کرد: مشتاقانه منتظر دریافت نظراتی هستم که بتواند در نوین سازی نظام توزیع و کالارسانی و خدمت رسانی به مردم موجب ارتقاء بازار و رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شو
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.