بیش از 18 درصد صنوف خراسان رضوی تولیدیاند
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علی غفوری مقدم امروز در نشست خبری تخصصی صنعت چرم، کیف و کفش در خصوص یازدهمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش، ماشین آلات و محصولات پوست و چرم در شهر مشهد اظهار کرد: ما معتقدیم به برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای تولید و حمایت از آن و همچنین توسعه بازارهای فروش در داخل و خارج از کشور می شود.
وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور حمایت از صنوف تولیدی بوده است، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش تولید از سال ۹۵ با همکاری اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی خود، برنامهای را آغاز کردیم که هدف آن ارتقای سهم صنوف تولیدی در استان بود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: میانگین صنوف تولیدی کشور ۲۲ درصد در بین مجموعه صنوف خدماتی، تولیدی و خدمات فنی است، در استان خراسان رضوی در ابتدای سال ۹۵ این میانگین ۱۶ درصد بود اما با برنامهریزیهای صورت گرفته، هم اکنون این درصد به ۱۸.۵ درصد رسیده، یعنی ۱۸.۵ درصد از مجموعه صنوف استان، صنوف تولیدی از بخشهای مختلف است، با برنامهریزیهایی که انجام دادهایم در نظر گرفتیم، این درصد را به ۲۲ درصد برسانیم.
غفور مقدم با اشاره به راهکارهایی در خصوص کمک به بخش خصوصی تولید عنوان کرد: یکی از این راهکارها حمایت از بخش تولید است، این حمایت جنبههای مختلفی دارند که بخشی از آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش دیگر آن توسط دستگاههای از جمله اتاق اصناف و تشکلهای صنفی انجام میشود.
وی افزود: در حوزه سازمانی یکی از اقداماتی که صورت گرفته این است که اصناف نقش پررنگی در نمایشگاههای داخلی و خارجی داشتهاند، در طی دو سال اخیر اصناف نقش بسیار خوبی را در فرایندهای تجاری در خارج از مرزها ایفا کردند که در نهایت به بازاریابی محصولات داخلی کمک می کند.
وی با بیان اینکه یکی از اتحادیههای فعال در حوزه بازاریابی اتحادیه تولیدکنندگان کفش است، خاطرنشان کرد: این اتحادیه حضور بسیار خوبی در نمایشگاههای داخلی در استانهای مختلف و همچنین در نمایشگاههای خارج از کشور داشته و در نهایت این امر منجر به توسعه صادرات و بازار داخلی تولیدات کفش و محصولات چرمی میشود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی نمایشگاه کیف و کفش کمک به صادرات محصولات کیف و کفش محصولات چرمی ماست، تصریح کرد: در این نمایشگاه از کشورهای مختلف مانند افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان دعوت شده است. تولید اینگونه محصولات روند رو به افزایشی را در پیش گرفته است.
غفورمقدم با بیان اینکه رتبه کشور ما در تولید محصولات کفش از چهارم به دوم ارتقا پیدا کرده است، اظهار کرد: در محصولات دستساز نیز رتبه اول را کسب کردیم. این امر نشان دهنده افزایش ظرفیت تولید ما در این حوزه است. ما میتوانیم به سرعت در بازارهای خارجی کشورهای همجوار و اروپایی سهم خوبی را کسب کنیم. علت این اتفاق این است که محصولات ما در حوزه طراحیهای جدید و فناوریهای روز در حال پیشرفت است، هم اکنون تولیدکنندگان ما در این حوزه آموزشهای جدید را با استفاده از نرم افزارهای طراحی روز فرا میگیرند.
وی با اشاره به بحث اعتمادسازی بین مصرف کنندگان کفش تصریح کرد: در ابتدا اعتمادسازی در حوزه تولید بود که توانستیم با محصولات مشابه خارجی رقابت کنیم. هم اکنون نیز میتوانیم ادعا کنیم نه تنها میتوانیم با محصولات خارجی رقابت کنیم بلکه در شرایطی قرار گرفتیم که تولیدات ما خیلی بهتر تولیدات مشابه خارجی بوده است، این اعتمادی که در تولید کنندگان کفش به وجود آمده باعث شده که صنعت تولید به سرعت رشد کند. قدم بعدی ما ایجاد اعتماد در مصرف کننده بوده که به آن دست پیدا کردهایم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.