کد خبر: 30886 | زمان مخابره: ۱۰:۵۵:۳۶ - پنج شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 95 بازدید | |

بهبود فضای کسب و کار خراسان رضوی با راه‌اندازی سامانه دادور

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از شروع راه‌اندازی سامانه دادور در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، شکوه میرشاهی اظهار کرد: طی گزارش سال ۲۰۱۸ بانک جهانی در شاخص سهولت انجام کسب و کار،  ایران در بین ۱۹۰ کشور جایگاه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال ۲۰۱۷ با ۴ پله سقوط مواجه بوده است.

وی افزود: این در حالی که از سال ۲۰۰۶ تاکنون ایران در رتبه‌بندی گزارش انجام کسب و کار قرار گرفته و تاکنون به جایگاه مطلوبی در این شاخص دست نیافته است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده یکی از عوامل مهم که مخل فضای کسب و کار کشور است بحث استعلامات و اخذ مجوزهاست، از همین رو مرکز ملی پایش فضای کسب و کار کشور اقدامات اساسی را در راستای اصلاح فرایند اخذ استعلامات و شفاف سازی فرایندهای شروع کسب و کار در حوزه اخذ مجوزات را در دستور کار خود قرار داده است.

میرشاهی خاطر نشان کرد: راه اندازی چهار سامانه ملی در این حوزه در دستور کار قرار دارد که  سامانه‌های اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام(، سامانه الکترونیکی دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور)، مرکز تماس فوریت‌های کسب و کار و  پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشوراست. 

وی از اهداف ایجاد این سامانه‌ها را تقویت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای صدور یک مجوز، پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تولید گزارش‌های ادواری، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت‌های کسب و کار، مدیریت دریافت و پاسخ‌دهی به شکایات، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوز‌ها و قوانی و مقررات مرتبط با آن و …اعلام کرد.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: در همین راستا پس از اجرای پایلوت سامانه دادور در ۳ استان کشور، راه‌اندازی آن در همه استان‌های کشور شروع شده است که در مرحله اول تمام دستگا‌های اجرایی در سطوح مختلف مکلفند نسبت به معرفی نمایندگان خود برای عضویت در این سامانه اقدام نمایند.
میرشاهی تصریح کرد: شکایات ثبت شده در این سامانه با مسئولیت استاندار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بایستی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: مکاتبات لازم با کلیه دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص انجام شده و با عنایت به اینکه کلیه دستگاه‌های استعلام گیرنده و پاسخ دهنده به استعلام‌ها در این سامانه حضور خواهند داشت لذا از کلیه دستگاه‌ها این انتظار وجود دارد که به نحو مطلوب همکاری لازم برای راه‌اندازی این طرح در استان را به عمل آورند. 

میرشاهی گفت: با راه‌اندازی کامل این طرح متقاضیان می‌توانند ضمن ثبت نام در سامانه سام ، نسبت به پیگیری شکایات و مشکلات خود در این حوزه از طریق سامانه دادور اقدام نمایند که انتظار می‌رود بهبود چشمگیری در روند اخذ مجوزات و به تبع آن بهبود فضای کسب و کار استان باشیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها