کد خبر: 31478 | زمان مخابره: ۱۲:۱۵:۳۱ - پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 175 بازدید | |

افزایش اتومبیل‌های الکتریکی و نگرانی‌ خودروسازان

خودروسازان لوکس محصولات خود را در نمایشگاه ژنو در معرض نمایش گذاشتند، اما این مورد باعث کاهش نگرانی‌های خودروسازان در برابر روند رو به افزایش اتومبیل‌های الکتریکی و خودران نمی‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از فیز، فردیناند دودنو هوفر مدیر مرکز تحقیقات خودروسازی آلمان که اولین نمایشگاه بزرگ خودروی اروپا از هشتم تا ۱۸ مارس را برگزار می کند گفت: ژنو واقعا باید سالنی دوست‌داشتنی باشد. چون سازندگان خودرو لوکس مدل‌های جدید خود را ارائه می‌دهند و در فروش جهانی رکورد جدیدی را ثبت می‌کنند، اما در این زمینه و پشت این زرق و برق نگرانی اساسی وجود دارد.
یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها افزایش سراشیبی فروش دیزلی است که به سازندگان اروپایی ضربه می‌زند، چرا که آنها سال ها تلاش خود را برای کاهش انتشار CO2 با حمایت مقامات دولتی انجام داده‌اند.
رسوایی Volkswagen  در سال ۲۰۱۵ نیز موجب بی اعتباری فناوری تخلیه اکسید نیتروژن و ذرات مضر شده است.
یکی دیگر از مشکلات این است که شهرهای بزرگ از جمله پاریس اعلام کرده‌اند که قصد دارند طرح ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی را اجرا کنند و آلمان نیز ماه گذشته تردد خودروهای دیزلی قدیمی را در خیابان‌ها به منظور پیشگیری از انتشار آلودگی اعلام کرد.
سقوط دیزل سازندگان را تحت تأثیر قرار داده تا توجه بیشتری به تولید مدل‌های بیشتر بر اساس الکتریکی و یا هیبریدی صورت پذیرد.
سازندگان بزرگ جهانی طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی را به ارزش ده‌ها میلیارد یورو برای تسریع استفاده از خودروهای الکتریکی انجام داده‌اند، با این حال نتایج تجربی استراتژی هنوز معلوم نیست.
نمایشگاه ژنو در ماه ژانویه برگزار می‌شود و در نمایشگاه سال جاری ۸۸ نمونه خودروی جدید برقی به جهان معرفی کرده است.
در میان نخستین مدل تمام الکتریکی Jaguar یکی از ستاره‌های خودروهای الکتریکی است و تولید I-Pace  و همچنین Kona Hyundai عنوان نخستین خودروهای کاملا الکتریکی جهان subcompact SUV را گرفته‌اند.
البته سازندگان باید در مورد موتورهای سوختی و میزان انتشار CO2 مطابق با استاندارهای اروپایی آینده بیشتر دقت کنند. آنان باید میزان انتشار CO2 را به طور متوسط ۹۵ گرم در هر کیلومتر تا سال  ۲۰۲۱  محاسبه کنند. این میزان در سال ۲۰۱۵حدود  ۱۳۰ گرم بوده است.
علاوه بر این تولیدکنندگان خودرو همچنان به سرمایه‌گذاری برای بهبود عملکرد موتورهای احتراق خود ادامه می‌دهند چون این مورد یکی از ارکان اصلی در سود فروش خودروها در آینده خواهد بود.
بیشتر نگرانی سازندگان سنتی در مورد پیشگامان الکتریکی مانند Tesla و همچنین غول‌های  فناوری پیشرفته مانند اپل یا گوگل و رقبای چینی است که هر کدام در جستجوی ساخت قطعات هوشمند خودرو هستند.
آینده متعلق به کسانی خواهد بود که وسایل نقلیه آنان مجهز به هوش مصنوعی و ارتباطات راه دور است واین مورد از ویژگی‌های سازندگان سنتی خودرو نیست.
به گفته یکی از مشاوران، خودروسازان باید هزینه‌های خود را کاهش دهند تا بتوانند برنامه‌های تحقیق و توسعه را افزایش داده تا از این طریق هماهنگ با استاندارهای روز جهان به سود مورد نظر دست یابند.



ارسال نظر


آخرین خبرها