کد خبر: 32709 | زمان مخابره: ۱۰:۲۶:۰۵ - یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 60 بازدید | |

رسولیان: برندسازی نیازمند توجه عمیق بخش دولتی است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: بخش‌های دولتی و خصوصی استان در راستای توسعه اقتصادی و در مسیر برندینگ اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند. 

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان، علی رسولیان درباره وظایف بخش‌های دولتی و خصوصی برای پیشرفت استان در مسیر برندینگ اظهار کرد: بخش عمده ای از این مهم برعهده سازمان صنعت و بالاتراز آن؛ وزارت صنعت،معدن و تجارت است که برای برندسازی به خصوص در بازارهای هدف و تبلیغات آنها باید تسهیلاتی اختصاص دهد، در همین راستا امسال در قانون بودجه اعتباری در نظر گرفته شده است که البته هنوز ابلاغ نشده است.

رسولیان با بیان اینکه در حوزه برندسازی در استان از همه ظرفیتها استفاده نشده ولی استان حرکتهای خوبی هم داشته، افزود: اینطور که به نظر می‌رسد استان خراسان رضوی در این زمینه یا به صورت انحصاری گام برداشته و یا از استانهای معدود فعال است. در همین راستا بخش خصوصی استان بخشی از کارها را برعهده گرفته است و انجمن مدیران صنایع هر ساله همایش برندینگ را برگزار و برندهای خوب را در کنار هم جمع میکند و با تعریف و تعیین چهارچوبهایی، برندهای برتر را به همه معرفی می‌کند.

وی با اعتقاد بر اینکه باید به بنگاههای اقتصادی دارای برند توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: باید در بخشهای مختلف از پیگیری مشکلات این واحدها تا پرداخت تسهیلات از منابع محدود در اختیار، همکاری لازم را داشته باشیم و برندها را به مسیر صحیحی هدایت کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: امسال با توجه به مشکل بوجود آمده برای تامین ارز، دولت ورود برخی از کالاها را به کشور ممنوع کرده و این ممنوعیت شامل کالایی می شود که در داخل کشور در حال تولید هستند. البته این شرایط خوبی را برای شرکتها فراهم می کند و اگر ما بتوانیم مواد اولیه آنها را تامین کنیم، نگرانی که برای آنها وجود دارد به ویژه نگرانی گذشته آنها در زمینه امکان رقابت در بازار از بین خواهد رفت. قوانین ارزی برای ورود مواد اولیه می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا شرکتهای ما بتوانند توانمندتر بشوند و خودشان را آماده‌تر کنند چون شاید این فرصت دیگر وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر این چارچوب‌ها را هم ما به عنوان بخش دولتی و هم شرکت‌ها به عنوان بخش خصوصی و تشکل‌ها به عنوان هدایت کننده یا رابط بین بخش خصوصی و دولتی به درستی تبیین و اجرایی کنیم، به مسیر و نقطه خوبی در راه برندسازی خواهیم رسید.

رسولیان خاطرنشان کرد: در سفری که اخیرا به روسیه داشتیم، دریافتیم که روسها متقاضی برخی از محصولات ما هستند مثل برنج، رب، لبنیات و درخواستهایی از ما داشتند، ولی سطح درخواستهای آنها بسیار بالا بود یعنی تناژ بالایی را میخواستند؛ ما واحدهای صنعتی زیادی را بررسی کردیم اما واحدی نیافتیم که بتواند با تناژی در این حد، تولید کند به همین دلیل معتقدیم تولید بدون کارخانه و توسعه این نوع تولید در برندسازی و تولیداتی در این سطح وسیع بسیار موثر است.



ارسال نظر


آخرین خبرها