حمله فرزندان جومونگ به تولید ملی ایران
مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از تولید و سرمایه ایرانی نامگذاری کردهاند تا مسؤولان و دستاندرکاران در این راستا قدم بردارند. البته این مسؤولیت را متوجه مردم کرد که با نگاه مثبتتری به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی گام بردارند. این نامگذاری از سوی ایشان در شرایطی اعلام شد که کالای خارجی بازار کشور را قبضه کرده است.آمارها نشان میدهد، هماكنون حدود 80درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار برندهای کرهای قرار دارد و همچنین بالای 50درصد بازار خودروهای وارداتی به تولیدات کشور کره اختصاص یافته است.در گذشتهای نه چندان دور برخی از برندهای لوازم صوتی و تصویری در ایران براحتی به کشورهای دیگر صادر میشد. حتی برندی مانند صا ایران به عرصه تولید گوشی تلفنهمراه نیز وارد شد و در روزهایی که هنوز کشور از برندهای خارجی گوشی پر نشده بود، بازار مناسبی نیز پیدا کرده بود.با وجود این، امروز از این برندهای ایرانی خبری نیست و کارخانههای آنها یکی پس از دیگری تعطیل شدهاند. جاده مخصوص کرج که روزی مرکز تولید همین برندهای ایرانی بود، امروز با تابلوهای خاک گرفتهای از آنها روبهروست. از سوی دیگر هجوم مردم برای خرید محصولات متنوع وارداتی شرکتهای کرهای آنقدر زیاد شده که گاه میتوان در یک خانه چندین محصول از یک کارخانه را پیدا کرد. تبلیغات سرسامآور این محصولات نیز به حدی است که هر مخاطبی را به خرید آنها تحریک میکند. سود سرشار حاصل از فروش محصولات کرهای در ایران چنان زیاد است که پای این تبلیغات به کوچکترین رسانههای ایران نیز باز شده و هزینههای سنگین این تبلیغات، کوچکترین خمی به ابروی کرهایها نمیآورد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.