افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند در مشهد
افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند در مشهد به محوریت انجمن مدیران صنایع خراسان و برگزاری کنفرانس خبری اولین جایزه ملی برند با حضور دبیر کمیسیون ملی برند، معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و تشکلهای خصوصی استان خراسان رضوی
در نشست خبری افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند در محل انجمن مدیران صنایع خراسان مطرح شد؛
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم گفت: کمیسیون ملی برند در دولت سیزدهم احیا شد، در کنار آن انجمن مدیران صنایع استان برای 11 سال متوالی همایش سالانه برندینگ (انتخاب و تجلیل از برندهای برتر سال خراسان رضوی) را در مشهد برگزار کرده و کارنامه موفقی در این زمینه دارد.
امیررضا رجبی اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران می بایست همه کسب و کارها در قالب «جایزه ملی برند» مورد ارزیابی قرار بگیرند، با رویکرد تمرکز زدایی از مرکز که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت اعمال شده و سابقه خوبی که خراسان رضوی در حوزه برند و برندینگ دارد، پس از برگزاری آخرین همایش برندینگ استان در آبان ماه امسال، اعضای کمیسیون ملی برند، ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه و روند علمی که در حوزه برند پشت سر گذاشته شده است را بررسی کردند.
وی بیان کرد: در این راستا نخستین دبیرخانه جایزه ملی برند در خراسان رضوی در محل انجمن مدیران صنایع خراسان گشایش یافت که براساس آن برگزاری همایش سالانه برندینگ و مراسم معرفی برندهای برتر در حوزه ملی با شاخص ها و داوران متفاوت برگزار می شود.
به گفته وی، در این چهارچوب فقط به کسب و کارهای حوزه صنعت معدن و تجارت بسنده نکرده بلکه برندهای متقاضی در همه حوزه های کسب و کار در سطح کشور اعم از صنایع فرهنگی و خلاق، گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و مواردی که امکان دریافت جایزه ملی برند را داشته باشند، بررسی کرده و برندهای برتر در سطح ملی را به صورت سالانه انتخاب خواهد کرد.
مقوله ای به نام برندفروشی
دبیر کمیسیون ملی برند وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری جایزه ملی برند در محل انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: سالانه برندهای برتر در دنیا معرفی می شوند و وقتی شاخص های ارزشیابی برندها برای عنوان برتر را بررسی می کنیم، می بینیم که استراتژیهای کلان کشورها نیز جزو آن شاخص ها قرار گرفته که از جمله این شاخص ها فناوری، مسائل اجتماعی، حفاظت از محیط زیست، خدمات پس از فروش، مشتری مداری و رضایت مشتری، نوآوری و خلاقیت و کیفیت است.
امیرحسین اسدی اظهار کرد: امروز کالای برند جلوه ای در نگاه مردم دارد و برندهای برتر براساس شاخص هایی با این رویکرد ارزشیابی و انتخاب می شوند، این اقدام در کشورمان کمتر انجام شده است، در کنار آن تندیس فروشی و برندفروشی هم وارد بازار شده است که وجه کار علمی را ضایع کرده است.
وی بیان کرد: یکی از مصوبات کمیسیون ملی برند، بهره گیری از انجمن ها و اتاق بازرگانی و تشکلهای بخش خصوصی برای جمع کردن تندیس فروشی و برندفروشی در کشور بوده است، در این راستا برآن شدیم تا یک نهاد ارزشگذار علمی برای انتخاب برندهای ملی برتر ایجاد کنیم.
دبیر کمیسیون ملی برند وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به ظرفیت های خوب و بالای خراسان رضوی و برخورداری از تشکل های قوی همچون خانه صمت خراسان و انجمن مدیران صنایع خراسان با سطح دانش بالا و همگرایی که بین مجموعه های دولتی و خصوصی در این استان وجود دارد، نخستین دبیرخانه انتخاب جایزه ملی برند در خراسان رضوی شکل گرفت.
اسدی گفت: دبیرخانه انتخاب جایزه ملی برند قرار است به صورت علمی و سیستماتیک عمل کند تا بتوان با انجام کار علمی و تعاملی فرهنگ برندینگ را در کشور ترویج داد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.