راهاندازی کمپین تبلیغاتی «آری به تولید ملی»
در حالی که این روزها موج انتقاد از واردات بیرویه و کم توجهی به مصرف کالاهای ایرانی به یکی از مهمترین اخبار رسانههای مختلف تبدیل شده است، برخی از واحدهای تولیدی مشهد در یک اقدام خودجوش اقدام به راه اندازی کمپین تبلیغاتی آری به تولید ملی در مسیر کارخانهها و جادهها کردهاند.
هدف از راه اندازی این کمپین تبلیغ مصرف کالای داخلی و نشاندادن تاثیر این مسئله بر اشتغال میباشد.
مشهد، کانون ترویج تولید ملی
خنداندل یکی از تولیدکنندگان گفت: هم اکنون میلیونها نفر در مسیرهای جادهای مشهد به دلیل زائرپذیر بودن شهر تردد میکنند این مسئله میتواند بسترساز خوبی برای تبلیغ کالاهای داخلی باشد. وی افزود: براین اساس برخی از همکاران این مسئله را پیشنهاد دادهاند که میتوان با تابلوهای تبلیغاتی به مسافران اهمیت مصرف و خرید کالاهای داخلی را گوشزد کرد.
وی تاکید کرد: به نظر میرسد از آنجا که این اقدام توسط بخش خصوصی و واحدهای تولیدی صورت میگیرد تاثیر بیشتری از تبلیغاتی که مسئولان دولتی در خصوص مصرف کالاهای داخلی میکنند، داشته باشد.
خندان دل تاکید کرد:حمایت از تولید ملی تنها برعهده دولت نیست و هر یک از بخشها باید به نوبه خود در راستای تحقق این مهم در جامعه بکوشند بدیهی است که رسانهها نیز از این امر مستثنی نیستند.
در این رابطه محمدی، یکی از واحدهای تولیدی مشهد که به این کمپین پیوسته است، گفت: هر روز افراد زیادی از مسیر جاده شهری تردد میکنند، این مسئله باعث شد تا برخی از فعالان اقتصادی پیشنهاد کنند در صورتی که ما بیایم و از همین تردد برای تبلیغ تولید ملی استفاده کنیم، میتوانیم گامی در مسیر بسترسازی برای مصرف کالاهای داخلی برداریم.
میزانی یکی دیگر از تولیدکنندگان نیز در این خصوص گفت: ترویج خرید کالای داخلی یکی از ارکان اقتصادمقاومتی است براین اساس تولیدکنندگان خواستهاند با این کار وارد فاز عملی حمایت از اقتصادمقاومتی شوند.
تبلیغ خرید تولید ملی در فضای مجازی
وی با بیان اینکه به غیر از تبلیغات جادهای میتوان از فضای مجازی نیز برای تبلیغ کالای داخلی استفاده کرد،گفت:در حال حاضر بیشتر مردم گوشی هوشمند دارند و به انواع شبکههای اجتماعی وصل هستند چه خوب است که مردم به صورت خود جوش کمپینهایی در خصوص خرید کالای ایرانی در این شبکهها تشکیل داده و این مسئله را به یکدیگر گوشزد کنند.
وی تاکید کرد: امیدواریم این مسئله به زودی نمود خوبی در جادههای مشهد داشته باشد وبهزودی شاهد نصب تابلوهایی در نقاط ورودی شهر در خصوص تبلیغ خرید کالاهای داخلی باشیم.
به گفته میزانی، عصر حاضر جنگ اطلاعرسانی است و کشوری به لحاظ اقتصادی و سیاسی در شرایط مساعدی قرار دارد که توانسته به صورت دقیق و کامل به مباحث اطلاعرسانی در جامعه بپردازدبراین اساس ما باید تمامی امکانات خود را برای تبلیغ خرید کالاهای داخلی به کار بگیریم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.