بررسی نقش واسط گرایش به بازار ورفتارکارآفرینانه بررابطه بین استراتژی های بازرگانی وعملکرد سازمانی
عنوان پاياننامه:
بررسی نقش واسط گرایش به بازار ورفتارکارآفرینانه بررابطه بین استراتژی های بازرگانی وعملکرد سازمانی
(مورد مطالعه : شرکتهای تولیدی متوسط وبزرگ شهرک های صنعتی شهرستان مشهد)
ارائه شده جهت دريافت کارشناسی ارشد
رشته مديريت بازرگانی- بازاریابی بین الملل
استاد راهنما:
دکتر مصطفی کاظمی
نگارش: سید محمدرضا حسینی مقدم
Email: mr.hoseyni2010@yahoo.com
اين پايان نامه با حمايت شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي به انجام رسيده است.
چکيده
امروزه كليه شرکتها ميبايستی رويكردهاي كسب وكارخودرا متحول سازند تا بتوانند درعرصه رقابتي، رشدي سريعتراز رقبا داشته و ارزش بيشتري براي مشتري خلق نمايند. دراين عرصه رقابتي عواملی كه ميتوانند به عنوان مزيت رقابتي شرکتها عملكنند وآنها را ازهم متمايز ساز دو سبب بهبود عملكردآن ها شود، تاکید براستراتژی های بازرگانی، گرايش به بازار و رفتارکارآفرینانه ميباشد. لذا تحقيق حاضر به دنبال بررسي تاثيراستراتژی های رقابتی رهبری هزینه و تمایز برعملكردشرکت های تولیدی متوسط و بزرگ با نقش واسطگرايشبهبازار و رفتارکارآفرینانه است. روش تحقيق، توصيفي-پيمايشي و از نوع كاربردي است. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده گرديده و روايي و پايايي آن با استفاده از روايي محتوايي و سازه و همچنين آلفاي كرانباخ مورد تاييد قرار گرفت. جامعه آماري دراين پژوهش شرکت های تولیدی متوسط و بزرگ شهرک های صنعتی شهرستان مشهد ميباشد. طرح نمونه گيري احتمالي بوده و از نوع نمونه گيري تصادفي ساده استفاده گرديده است. براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار PLS استفاده شده و تحليل داده هاي مربوط به 89 شركت كه به سوالات تحقيق پاسخ دادند نشان مي دهد كه نقش واسط رفتارکارآفرینانه دررابطه بین استراتژی های بازرگانی و عملکرد سازمانی معنادار بوده ولی نقش واسط گرایش به بازار دررابطه بین استراتژی های بازرگانی و عملکرد سازمانی مورد تایید قرارنگرفت
188 تعداد بازدید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.