سومين فاز خط توليد كاشي در مشهد افتتاح شد
همزمان با هفته دولت سومین فاز خط توليد كاشي در شهرک صنعتی توس مشهد با ظرفيت توليد سالانه 700 هزار متر مربع كاشي در مشهد افتتاح شد.
مديرعامل شركت كاشي تيما در اين مراسم كه امروز پنجشنبه ششم شهریورماه با حضور مسئولان استاني و استاندار مرو تركمنستان و هيات همراه وي برگزار شد، گفت: ظرفيت توليد اين كارخانه تاكنون دو ميليون و 300 هزار متر مربع كاشي در طول سال بود كه با اضافه شدن خط توليد كنوني اين ظرفيت به 3 ميليون متر مربع خواهد رسید.
علیرضا ناصری با اشاره به كشورهاي افغانستان، عراق، تركمنستان، تاجيكستان و گرجستان به عنوان مهمترين بازارهاي صادراتي محصولات اين كارخانه، اظهار كرد: در سال گذشته 20 درصد محصولات ما به اين كشورها صادر شد.
وي با اشاره به اشتغال مستقيم 174 نفر در دو خط توليد اين كارخانه خاطرنشان كرد: با راهاندازي خط سه توليد اشتغال مستقيم براي 20 نفر ديگر فراهم شد.
ناصري با بيان اينكه این شركت كاشي يكي از واحدهاي صنعتي ناصري است، افزود: اين گروه شامل 12 طرح در خراسان بزرگ است و كاشي تيما كوچكترين گروه صنعتي ناصري به شمار ميرود.
وي گفت: گروه صنعتي ناصري تمام نيازهاي صنعت كاشي را از رنگ و لعاب تا خاك مورد نياز را توليد ميكند، اين گروه در توليد كاشي و سراميك با هدف صادرات محصولات به ساير كشورها و رقابت با آنها چرخهاي بزرگ ايجاد كرده است.
ناصري ادامه داد: در حال حاضر خاك مورد نياز براي توليد كاشي از 26 معدن فعال در سطح استان استخراج ميشود و همين امر موجب كاهش قيمت تمام شده محصولات ما شده است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و امور بینالملل استانداری خراسان رضوی نيز اظهار كرد: تركمنستان از جمله كشورهايي است كه داشتن 500 كيلومتر مرز مشترك با خراسان رضوي آن را به عنوان دومين كشور هدف صادرات ما قرار داده است.
رسوليان افزود: 30 درصد از مجموع صادرات كشور به تركمنستان مربوط به خراسان رضوي است كه اين صادرات از طريق مرزهاي سرخس، لطفآباد و بازارچه مرزي باجگيران صورت مي گيرد.
وي ميزان صادرات چهار ماهه نخست استان به تركمنستان را هفت ميليون دلار اعلام و اظهار كرد: عمده اقلام صادراتي به اين كشور فرش، موكت، مواد غذايي، سيمان، سنگ آهن، مصنوعات پليميري، لوازم خانگي و آشپزخانه و سراميك و چيني بهداشتي بوده است.
رسوليان هدف از انجام اين بازديد را افزايش مبادلات و مراودات دو كشور در تمامي بخشها به ويژه صادرات و گردشگري دانست و افزود: با تعامل هرچه بيشتر ميتوانيم زمينههاي لازم براي اين اهداف را فراهم كنيم.
وي يادآور شد: نوع بازديد از كارخانجات متناسب با بيشترين كالاهاي صادراتي به كشور تركمنستان بود و با توجه به اينكه تركمنستان پس از افغانستان دومين شريك تجاري و بازار هدف صادراتي استان محسوب ميشود لزوم تعامل و مراوده بيشتر با اين كشور و به ويژه استان مرو احساس ميشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.