مشهد باید قطب سوم خودروسازی کشور شود
یکی از ظرفیتهای مهم استان خراسان رضوی و شهر مشهد فارغ از تمام پتانسیلهای صنعتی و خدماتی که در این استان وجود دارد، خودروسازی و قطعهسازی است. این صنایع در مشهد سابقهای به قدمت خودروسازی در کشور دارد و از سال١٣٤٦ که اولین واحد قطعهسازی در شهر مشهد ایجاد شد تاکنون گسترش شایانتوجهی را در این صنعت در سطح استان شاهد بودهایم.
هم اکنون تعداد زیادی از کارخانههای قطعهسازی در این استان که بسیاری از قطعات ایرانخودرو و سایپا از طریق آنها تامین میشود، باعث شده هم زمان با مطرح شدن ایجاد قطب سوم خودروسازی،برخی از صاحب نظران مشهد را گزینه ای مناسب برای این کار عنوان کنند.
زیرساخت ها فراهم است
در همین رابطه عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکیدبر اینکه مشهد و خراسانرضوی ظرفیت تبدیلشدن به قطب سوم خودروسازی کشور را دارد، اظهار داشت: استان خراسانرضوی و مشهد به لحاظ زیرساختی و موارد جانبی خودروسازی ظرفیت مناسبی دارد؛ ضمن اینکه در شهر مشهد و شهرستانهای استان صنعت قطعهسازی در سطح مناسبی قرار دارد؛ بهطوریکه این قطعهسازان قطعات مورد نیاز ایرانخودرو و سایپای تهران را تامین میکنند.
مشهد؛ کاندیدای قطب سوم خودروسازی
رمضانعلی سبحانیفر تاکید کرد: باتوجهبه این موارد میتوان گفت که مشهد و استان خراسانرضوی از همه ظرفیتهای موجود برای تبدیلشدن به قطب سوم خودروسازی بهرهمند است.نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکیدبر اینکه بدون هیچ تعصب منطقهای و براساس توانمندیها، مشهد بهترین گزینه برای تبدیلشدن به قطب صنعتی است، تصریح کرد: البته دراینرابطه باید بهسمت توسعه این بخش برویم تا خودبهخود قطب سوم حوزه خودروسازی در این منطقه شکل گیرد.
ظرفیتش را د اریم
همچنین مدیرعامل ایرانخودروی خراسان با تاکید بر توانمندیهای خراسان رضوی در صنعت خودرو گفت: موضوع قطب سوم خودروسازی یکی از موضوعات اصلی کشور است. باید در ابتدا دید که مسئولان بلندپایه کشوری چه هدفی را از ایجاد قطب سوم خودروسازی دنبال میکنند.
بیژن زاهدیفر تصریح کرد: خوشبختانه ایرانخودروی خراسان جزو سایتهای بزرگ خودروسازی کشور محسوب میشود و همین موضوع نشاندهنده این است که ظرفیتهای خوبی در شهر مشهد در حوزه خودروسازی وجود دارد.
سرمایه کشور صرف تولید خودروهای بیکیفیت میشود
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران اتومبیل مشهد با انتقاد از وضعیت کیفیت خودروهای داخلی اظهار داشت: از خودروسازهای داخلی انتظار داریم به کیفیت در ساخت توجه کنند ولی متاسفانه در حال حاضر فقط بحث کمیت مطرح است.
حیدری اظهار داشت: اگر قرار است انرژی و سرمایه مملکت از بین برود و درمقابل فقط شاهد تولید انبوه خودروهای بیکیفیت داخلی باشیم، بهتر است روی خودروهای خارجی سرمایهگذاری کنیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.