شرايط توليد در ايران با هيچ جاي دنيا قابل مقايسه نيست
یک كارآفرين برتر گفت: شرايط توليد در ايران با هيچ جاي دنيا قابل مقايسه نبوده و به دليل عدم حمايت شايسته از آن بسيار سخت است.
احد خوشرو بيان كرد: بزرگترين مشكل صنعت به حداكثر نرسيدن ميزان بهرهوري آن بوده و زماني ميتوان از صنعت انتظار سوددهي داشت كه واحدهاي توليدي با حداكثر ظرفيت خود فعاليت كنند.
وي ضمن اظهار تاسف از تعطيلي يا به حداقل رسيدن ظرفيت واحدهاي توليدي، عنوان كرد: براي استفاده بهينه از موقعيتهاي اقتصادي بايد ابتدا ظرفيتهاي توليدي را بهرهور كرده سپس به فكر توسعه صنعت باشيم.
خوشرو در ادامه برندسازي را قدم دوم براي رشد صنعتي دانست و افزود: تا زماني كه به بهرهوري نرسيم نميتوان به برند سازي فكر كرد زیرا هنوز در زيرساختها دچار مشكل هستيم.
وي ضمن تاكيد بر اينكه بايد فرهنگ مصرف توليدات داخلي بين مردم تقويت شود، گفت: تا زماني كه مردم لمس نكنند كه خريد كالاي ايراني كمكي به اشتغالزايي بوده و حمايت از برند ايراني به نفع توليد كشور است جايي براي حضور در صحنه بينالملل نخواهيم داشت.
كارآفرين برتر راهحل خروج از وضعيت ركود بازار ايجاد رونق در توليد دانست و خاطرنشان كرد: متاسفانه امروزه انبارهاي كارخانجات انباشته از محصولات توليدي خود بوده و سفارش خريد كالا به حدي كاهش يافته است كه بسياري از واحدها براي نگهداري محصولاتشان جايي ندارند.
وي با بيان اينكه نبود نقدينگي در جامعه يكي ازعوامل موثر در ركود اقتصاد است، اظهار كرد: دولت معتقد است تزريق نقدينگي موجب ايجاد تورم ميشود اما اگر هدف جلوگيري از تورم باشد بايد فكر ركود توليد نيز بود چراكه واحدهاي توليدي ظرفيت توليدات خود را روز به روز كاهش ميدهند
خوشرو كنترل واردات را امري ضروري دانست و بيان كرد: واردات چه به صورت رسمي و چه غير قانوني در خصوص محصولات با كيفيت و بيكيفيت بايد كنترل شود تا بتواند يك فضاي رقابتي سالم براي مقايسه شدن با محصولات داخلي پيدا كند
وي لازمه حمايت از توليد ملي را عدم واردات به هر وسيلهي بيان و عنوان كرد: مجموعه عظيم دولتي و سازمانهاي مرتبط بايد به سمت مصرف از محصولات داخلي براي تامين نيازهاي خود بروند و دليلتراشي نكنند.
کارآفرین برتر با بيان اينکه بسياري از محصولات كشور در بخش صنايع همتاي نمونه اروپايي خود از لحاظ كيفيت هستند، گفت: متاسفانه مشكل اصلي در روند برندسازي و حمايت ضعيف از اين صنايع است كه به طوري كه از ديدگاه عموم مردم نظر مثبتي نسبت به محصول ايراني وجود ندارد.
وي در خصوص پيشنيازهاي صنعتي شدن، اظهار كرد: ابتدا بايد واحدهاي موجود حمايت شوند و كجسليقگيهاي موجود در خصوص آنها از بين برود و سپس به سمت توسعه صنعتي و سرمايهگذاريهاي جديد صنعتي رفت چراكه از نو ساختن نياز به سرمايه بيشتري نسبت به احيا كردن دارد.
خوشرو در ادامه خاطرنشان كرد: براي رقابت كردن ابتدا بايد به شرايط توليد توجه شود چرا كه ورود محصولات مختلف از مبادي غير قانوني عادلانه نيست در حاليكه كيفيت محصولات ايراني در بسياري از صنايع خيلي برتر است.
وي با تاكيد بر اين كه برندسازي در ايران لازم است، تصريح كرد: دليل نبود برند ايراني در جايگاه بينالمللي پرورش نيافتن برندهاي آن است چرا كه ساخت برند علاوه بر وجه اقتصادي، نيازمند وجه سياسي، فرهنگي و اجتماعي است.
فعال صنعتي ايجاد انگيزه براي كارآفرين ايراني را ضروري دانست وافزود: متاسفانه در ايران از صنعت حمايت كافي نميشود و به همين علت صنعت كشور به سوددهي لازم نميرسد و امكان رقابت پذيري وجود ندارد
وي درخصوص تبليغات براي برندهاي ايراني، گفت: تبليغات تاثير زيادي دارد اما كمبود كشور تنها در زمينه تبليغات نيست و فرهنگسازي براي استفاده از محصول ايراني مهمتر است البته تبليغات تاثير فراواني بر روي فرهنگسازي دارد.
خوشرو اظهار كرد: خوشبختانه در سالهاي اخير محصولات ساخت ايران در مقايسه با محصولات چيني ارزش بيشتري دارد اما باز هم از نمونههاي وارداتي استقبال بيشتري ميشود.
74 تعداد بازدید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.